ÚVOD
CIRKULÁRNÍ EKONOMIKA MŮŽE OCHRÁNIT ZDROJE.
Jedním z našich cílů je ochrana zdrojů. Šetrné a co možná nejefektivnější a nejdlouhodobější používání vzácných surovin. Naším cílem je cirkulární ekonomika. S úctou ke světu a dobrými nápady pro naši udržitelnost.
Cirkulární přístup.
60 kg recyklovaných plastů použitých v průměru v novém voze BMW Group znamená podíl až 20 %.
Recyklace baterie.
90 % materiálu použitého ve vysokonapěťových bateriích elektrifikovaného vozu BMW Group je recyklovatelných.
Zpracování odpadu.
99 % odpadu vzniklého při celosvětové roční produkci 2,5 milionu vozů v roce 2021 bylo recyklováno (93,4 %) nebo prochází dalším, například tepelným zpracováním (5,8 %).
CIRKULÁRNÍ EKONOMIKA
POZNEJTE VÝZNAM CIRKULARITY.
Odpovědné využívání zdrojů má pro BMW Group klíčovou roli. V tomto přístupu hodláme i nadále používat suroviny v souladu s našimi čtyřmi principy oběhového hospodářství:
BMW i VISION CIRCULAR.
RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE a RE:CYCLE. BMW i Vision Circular je navrženo zcela v souladu s našimi principy cirkulární ekonomiky. Kompaktní, čistě elektrický vůz je vizí a ukázkou udržitelného luxusu, je fascinujícím pohledem do budoucnosti.
UDRŽITELNÉ AUTOMOBILOVÉ LAKY VYROBENÉ Z BIOMASY.
V lakovnách evropských továren BMW Group se používají matné laky, které se nevyrábějí z ropy, ale z regenerativních surovin, jako je například biologický odpad. Kromě toho se ve výrobních závodech BMW Group v Rosslynu a Lipsku používají také ekologicky vyráběné antikorozní povlaky. Snížení emisí CO2 v procesu certifikovaném TÜV bude v období 2022 až 2030 činit více než 15 000 tun.
ŽIVOTNÍ CYKLUS BATERIE
ŽIVOTNÍ FÁZE BATERIOVÝCH ČLÁNKŮ.
Vývoj.
V Kompetenčním výrobním centru bateriových článků v Mnichově BMW Group provádí výzkum ideálního chemického složení článků lithium-iontové baterie. Ve složitých vývojových procesech zde dochází ke zkoumání katody, anody, separátoru i elektrolytu.
Použití ve voze.
Dnešní elektromobily na jedno nabití již najedou přes 600 km a tento trend má stále stoupající tendenci. Zkušenosti ukazují, že elektromobily jsou schopny dosáhnout stejného dojezdu jako jejich konvenční protějšky bez nutnosti výměny vysokonapěťové baterie.
Druhý život.
Po intenzivním používání lithium-iontové baterie ve voze ji bude možné ještě mnoho let používat jako stacionární úložiště energie například v bateriových farmách, až poté se dostane do procesu recyklace.
Recyklace.
Vzácné materiály bateriového článku lze znovu zpracovat. V Kompetenčním výrobním centru bateriových článků v Mnichově BMW Group vyvíjí proces recyklace druhotných surovin pro novou generaci bateriových článků. Tím se ukončí životní cyklus bateriového článku, který pak může začít znovu.
OTÁZKY A ODPOVĚDI: